Prowadząca: dr Karolina Magierek - psychoterapeutka systemowa, seksuolożka, dr. n. społ. w dziedzinie psychologii, psychoterapeutka EMDR, pedagożka, naukowczyni. Posiada 15 letnie doświadczenie w zawodzie psychologa. Członkini Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej, Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR oraz członkini zespołu certyfikacyjnego ścieżki seksuolog - specjalista zdrowia seksualnego Polskiego Towarzystwa Terapii Seksualnej. Na codzień prowadzi terapię osób neuroatypowych, jako osoba neuroatypowa chętnie dzieli się własnym doświadczeniem:) Główne obszary jej terapeutycznego zaciekawienia to: neuroatypowość, trauma, więź, relacje, narracje, humor, seksualność, eksperymentowanie. Posiada szeroką wiedzę praktyczną, jak i teoretyczną w zakresie neuratypowości oraz traumy dzięki licznym szkoleniom, m.in., Pedagogika traumy i doradztwa specjalistycznego w zakresie traumy według zaleceń towarzystwa DeGPT e.V. (Deutschsprachige Gesellschaft für
Psychotraumatologie e.V.) oraz BAG e.V. (Bundesarbeitsgemeinschaft Traumapädagogik e.V.) we współpracy z Instytutem Rozwiązań Systemowych
w Wiesloch i Wielkopolskim Towarzystwem Terapii Systemowej w Poznaniu. ADHD - funkcjonowanie, diagnoza, terapia Neuroverse, Autyzmy -
funkcjonowanie, diagnoza, terapia Neuroverse, AuDHD - funkcjonowanie, diagnoza, terapia Neuroverse, Neuroatypowość a trauma Neuroverse. Systemowego spojrzenia uczył ją m.in., Jerzy Jakubowski, narracyjnego bakcyla przekazała Maria Kasprowicz (WTTS) oraz Robert Adamczyk (WTTS), natomiast technikI pracy z ciałem czerpie od Katarzyna Małkowicz (PSSETT, EASE), Cornelii Götz-Kühne (SG) oraz Magdaleny Smaś-Myszczyszyn (PTTS).
Szkolenie pod patronatem Polskiego Towarzystwa Terapii Seksualnej, zaliczane do certyfikacji Polskiego Towarzystwa Terapii Seksualnej
Program kursu
Neurobiologiczne podstawy ADHD
Charakterystyka pacjenta z ADHD - funkcjonowanie w życiu codziennym,
znaczenie integracji sensorycznej
Kategorie objawów według ICD-11 i DSM-5
Diagnoza różnicowa (BPD, ChAD,PTSD/cPTSD)
BHP osoby, której pomagamy: na jakie aspekty zdrowotne zwrócić
uwagę?
Pacjent latami leczy się na depresję lub latami towarzyszy mu lęk? -
choroby i trudności współwystępujące, takie jak depresja, lęk, PTSD,
spektrum autyzmu czyli mieszane funkcjonowanie, IBS
Leki
Jak Ty jako psychoterapeuta możesz pomóc osoboie z ADHD? -
diagnoza oparta na procesie.
Znaczene psychoedukacji w procesie terapeutycznym - niezbęnik dla
terapeuty i pacjenta w myśl zasady psychoedukacja istotnym elementem
terapii
Praca na zasobach w podejściu systemowym i odmaskowanie
Dlaczego terapia może nie działać?
Część praktyczna ćwiczeniowa: Skrzynka z narzędziami terapeuty-
przydatne techniki pracy z ciałem i oddechem (m.in., z Somatic
Experiencing, TRE), techniki stabilizujące, metody regulacji emocji
Wstyd w kontekście terapeutycznym
Trauma u osób z ADHD
Seksualności osób z ADHD - wyzwania, trundości, metody pracy
Przydatna literatura