REGULAMIN TRÓJMIEJSKIEGO INSTYTUTU PSYCHOTERAPII I ROZWOJU DOT. SZKOLEŃ

REALIZOWANYCH PRZY WSPÓŁPRACY Z CENTRUM PSYCHOTERAPII POZYTYWNEJ W KATOWICACH 

 

 § 1.

Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa zasady udziału w Szkoleniu pt. Podstawowy Kurs Psychoterapii Pozytywnej obejmującym 5 modułów, organizowanym w Trójmiejskim Instytucie Psychoterapii i Rozwoju wraz z Centrum Psychoterapii Pozytywnej w terminie od stycznia 2025 zwanym dalej Organizatorem.

2. Osoby uczestniczące w szkoleniu zwane są dalej Uczestnikami

3. Kurs przeznaczony jest dla wszystkich. 

4. Uczestnicy posiadający wykształcenie: psychologiczne, pedagogiczne, psychoterapeutyczne i lekarzy, specjalistów sektora medycznego i pomocy psychologicznej oraz osoby z wyższym wykształceniem humanistycznym zgodnie z polskimi regulacjami o zawodzie psychoterapeuty, którzy chcą poznać specyfikę pracy terapeutycznej w nurcie Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej mogą uzyskać Certyfikat WAPP – Basic Consultant Certyficat  po spełnieniu kryteriów: ukończenie całego szkolenia, zaliczenie egzaminu końcowego, opłacenie pełnej kwoty szkolenia, indywidualne opłacenie kosztów certyfikatu na konto WAPP w wysokości 75 euro.

5. Ramowy Program Szkolenia jest udostępniony na stronie internetowej https://tipir.pl/transkulturowa-psychoterapia-pozytywna. Organizator zastrzega sobie prawo ewentualnych zmian w programie Szkolenia z przyczyn od niego niezależnych, w tym z przyczyn losowych.

6. Szkolenie składa się z: Modułów wykładowo-warsztatowych zwanych dalej Zjazdami, które odbywać się będą w formie stacjonarnej, wspomaganej przez zoom dla wykładowców międzynarodowych w terminach zgodnie z harmonogramem Zjazdów udostępnionym na stronie Organizatora. Każdy zjazd obejmować będzie 30 h dydaktycznych (piątek, sobota, niedziela).

7. Organizator zastrzega sobie prawo ewentualnej zmiany terminu rozpoczęcia Szkolenia lub terminów kolejnych Zjazdów z przyczyn od niego niezależnych, w tym przyczyn losowych.

8. Organizator ma prawo wnioskować o zawieszenie Uczestnika Szkolenia w prawach osoby szkolącej się w szczególnych i uzasadnionych przypadkach.

§ 2

Warunki uczestnictwa w Szkoleniu

1. Warunkami uczestnictwa w Szkoleniu są:

  • zgłoszenie swego uczestnictwa Organizatorowi wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej
  • uzyskanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia przez Organizatora drogą e-mailową
  • podpisanie oświadczenie o zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu i wpłata zaliczki, o której mowa poniżej w § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu

2. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie Ukończenia Kursu Psychoterapii Pozytywnej i Transkulturowej wydawany przez Organizatora Kursu.

3. Liczba uczestników Szkolenia jest ograniczona, wobec czego o wpisie na listę uczestników Szkolenia decyduje kolejność wpłat zaliczki, o której mowa poniżej w § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu, którzy przeszli wcześniej pomyślnie rekrutację. Zgłoszenia, które wpłyną po zamknięciu listy Uczestników Szkolenia, będą umieszczone na liście rezerwowej.

4. Realizacja Szkolenia jest uzależniona od minimalnej liczby Uczestników, wobec czego Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcie w czasie momentu rozpoczęcia Szkolenia lub jego odwołania z powodu niewystarczającej liczby Uczestników.

5. Organizator zastrzega sobie również prawo przesunięcia terminu rozpoczęcia lub ewentualne odwołanie Szkolenia w przypadku, gdy liczba Uczestników zmniejszy się do poziomu poniżej minimum, o którym mowa § 2 ust. 3 niniejszego Regulaminu.

6. Organizator zakłada również możliwość zwiększenia opłat związanych z udziałem w Szkoleniu, w trakcie jego trwania, gdy liczba Uczestników zmniejszy się do poziomu poniżej minimalnej, o której mowa w § 2 ust. 4 niniejszego Regulaminu.

§ 3.

Opłaty za uczestnictwo w Szkoleniu

1.Opłata za uczestnictwo w Szkoleniu wynosi 1300 PLN przy płatności ratalnej lub 6200 zł za cały cykl. Kwota, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, obejmuje wyłącznie realizację programu. Koszty podróży na miejsce Zjazdów oraz inne koszty z tym związane (np. opłaty za parking), koszty zakwaterowania i wyżywienia na czas trwania Zjazdów Uczestnicy Zjazdów ponoszą we własnym zakresie.

2. Kwota, o której jest mowa w § 3 ust. 1 niniejszego Regulaminu, jest płatna każdorazowo (w przypadku płatności ratalnej) w nieprzekraczalnym terminie do 14 dni przed rozpoczęciem kolejnego zjazdu. W przypadku płatności za cały cykl kwota zaliczki to równowartość jednego zjazdu 1300 zł.

3.Opłaty za poszczególne Zjazdy obejmują zajęcia szkoleniowo/wykładowe.

4.W przypadku rezygnacji Uczestnika (który pokrył pełen koszt szkolenia) z udziału w szkoleniu w terminie 30 -15 dni przed jego rozpoczęciem - zwrotowi podlega pełna kwota, która została przez niego wpłacona. Jeżeli rezygnacja została zgłoszona w terminie od 14 dni do rozpoczęcia zwrotowi podlega kwota pomniejszona o kwotę zaliczki czyli równowartość jednego zjazdu 1300 zł

5.W sytuacji odwołania Kursu przez Organizatora z przyczyn opisanych w § 2 ust. 4 niniejszego Regulaminu dokonane przez Uczestników Kursu wpłaty podlegają całkowitemu zwrotowi.

6.Opłata za uczestnictwo w zjazdach podlegać będzie raz do roku waloryzacji, ze skutkiem na dzień 1 stycznia każdego roku kalendarzowego stosownie do wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Tak obliczona nowa Opłata obowiązywać będzie przez kolejny kalendarzowy rok trwania Umowy. Zmiana wysokości Opłaty na skutek waloryzacji, określonej w niniejszym punkcie, nie stanowi zmiany Umowy i nie wymaga formy pisemnej (aneksu). Nowa wysokość opłaty publikowana jest na stronie internetowej KIP i Organizatora. W przypadku, gdy ze względu na termin ogłoszenia podanego wskaźnika, nowa zwaloryzowana wysokość Opłaty nie będzie znana w terminie jej zapłaty, Uczestnik zapłaci Opłatę w dotychczasowej wysokości, a po ogłoszeniu wskaźnika uzupełni ją niezwłocznie, nie później jednak niż z chwilą za następny semestr. 

7. W przypadku gdy wskaźnik wzrostu cen na towary i usługi konsumpcyjne ogłoszony przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim za poprzedni rok będzie ujemny (deflacja) to w takim przypadku Opłata pozostaje na takim samym poziomie. 

8. Nieobecność w danym Zjeździe, nie poprzedzona rezygnacją z uczestnictwa, nie zwalnia z obowiązku opłacenia tego Zjazdu. Opłacony a nieodbyty Zjazd można nieodpłatnie uzupełnić w toku kolejnej edycji szkolenia.

9. Nieuiszczenie w terminie którejkolwiek z rat określonych w § 3 niniejszego Regulaminu skutkuje natychmiastową wymagalnością rat pozostałych do zapłaty, a w przypadku opóźnienia przekraczającego 7 dni – uprawnia Organizatora do zawieszenia danej osoby w prawach Uczestnika Szkolenia do czasu uregulowania wymaganych należności.

10. Nieuiszczenie w terminie dwóch kolejnych rat określonych w § 3 ust. 8 niniejszego Regulaminu uprawnia Organizatora do relegowania danej osoby z uczestnictwa w Szkoleniu oraz obciążenia jej pełną należnością za uczestnictwo we wszystkich dotychczasowych Zjazdach.

11. W przypadku rezygnacji Uczestnika z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie jego trwania, Organizator zwraca osobie rezygnującej kwotę wpłaconą a przypadającą na Zjazdy po dacie rezygnacji. Osoba rezygnująca może opcjonalnie zdecydować o nieodpłatnym odrobieniu niewykorzystanej przez nią części szkolenia w kolejnej jego edycji. W takim przypadku wydaje ona dyspozycję zaliczenia kwoty wpłaconej a przypadającej na niewykorzystaną część Szkolenia na poczet kolejnej edycji.

12. Płatności, o których mowa w niniejszym Regulaminie, należy dokonywać na rachunek bankowy – Organizatora w banku 61 2530 0008 2049 1084 3340 0001 za dzień dokonania wpłaty będzie uważany dzień uznania rachunku bankowego Organizatora z pełną kwotą wpłaty.

13. Organizator wystawia rachunek zgodnie z danymi wpłacającego (zleceniodawcy) wynikającymi z potwierdzenia przelewu. Ponadto:

  • Wpłacający jest zobowiązany sprawdzić czy informacje podane przy zleceniu przelewu są zgodne z danymi (nazwa, adres, NIP) podmiotu, na który ma zostać wystawiony rachunek.
  • W przypadku przelewu dokonanego z konta osobistego, Organizator może wystawić rachunek jedynie na posiadacza tegoż konta. 
  • W przypadku wpłat dokonywanych przez podmioty niebędące osobami fizycznymi (firmy, instytucje itp.), Uczestnik Szkolenia zobowiązany jest do podania Organizatorowi drogą e-mailową pełnych danych do rachunku, w tym numeru NIP.

§ 4.

Zasady zaliczenia Szkolenia

1. Obecność w Szkoleniu i poszczególnych Zjazdach jest obowiązkowa ze względu na ich praktyczny i warsztatowy charakter.

2.Obecność na poszczególnych na zajęciach realizowanych w formie stacjonarnej jest zaliczana na podstawie aktywnego udziału oraz potwierdzona podpisem przez uczestnika na liście obecności.

3.W trakcie szkoleń uczestnik zobowiązany jest do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, studiowania zalecanej literatury oraz napisania i zaprezentowania pracy końcowej zaliczeniowej.

4. W przypadku stwierdzenia przez osobę prowadzącą zajęcia znacznego spóźnienia (powyżej 60 minut) Uczestnika lub przedwczesnego opuszczenia przez niego zajęć (powyżej 60 minut), zaliczeniu podlega jedynie obecność w połowie danego dnia szkoleniowego.

5. Warunkiem zaliczenia w całości każdego ze Zjazdów tj. 30 godzin lub bloku tematycznego, jest uczestnictwo w minimum 90 % jego części.

6. Prawa autorskie dotyczące materiałów z kursu:

Materiały szkoleniowe, prezentacje, formularze objęte są prawami autorskimi. Uczestników kursu obowiązuje zakaz udostępniania w sieci oraz dystrybuowania materiałów czy treści otrzymanych materiałów.

                                § 5.

Sposób sprawdzania wyników kształcenia

1. Wiedza i kompetencje Uczestników weryfikowane będą poprzez:

a) ćwiczenia praktyczne wymagające zastosowania wiedzy zdobytej podczas Szkolenia

b) aktywny udział w symulowanych sytuacjach terapeutycznych pod nadzorem nauczyciela

c) dyskusje i aktywną wymianę informacji pomiędzy Uczestnikami i osobą prowadzącą

d) egzamin certyfikujący składający się z części pisemnej (praca lub prezentacja) i ustnej (zestaw zagadnień omawianych w trakcie zajęć)

2. Nieobecności podczas zajęć – konieczne są do odrobienia zgodnie z ustaleniami z prowadzącym zajęcia.

 § 6.

Postanowienia różne i końcowe

Formą komunikacji osób zainteresowanych uczestnictwem w szkoleniu oraz Uczestników szkolenia z Organizatorem jest korespondencja e-mailowa lub forma pisemna (oświadczenia woli dla swej skuteczności wymagają zachowania przynajmniej jednej z tych form). Dotyczy to w szczególności, lecz niewyłącznie, zgłoszenia uczestnictwa, potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, potwierdzenia uczestnictwa, rezygnacji z uczestnictwa w Szkoleniu (Zjazdach), opłat.

2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 21.01.2025.

3. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie pomiędzy Organizatorem a Uczestnikiem Szkolenia mają zastosowanie właściwe przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Wszelkie spory wynikające z umów zawartych w oparciu o niniejszy Regulamin lub w związku z tymi umowami, będą rozstrzygane przez „Ultima Ratio” Pierwszy Elektroniczny Sąd Polubowny przy Stowarzyszeniu Notariuszy Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie zgodnie z postanowieniami Regulaminu tego Sądu obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania.”

Tel: 605731704

Tel: 60708058

Adres

Miętowa 3/7

Gdynia, 81-589

(wejście od ulicy Nagietkowej)

kontakt@tipir.pl

Śledź nas

A website created in the WebWave website builder